23 Ocak 2008 Çarşamba

28 Yaşın Laneti

Sabah saatlerinde sinirlerimi son derece bozan, moralimi sıfıra indiren bir haber aldım. Hollywood'da takdir ettiğim ender aktörlerden, ancak her şeyden önce kariyerinde adım adım ilerlemekte olan genç bir insan olan Heath Ledger dün gece Manhattan'daki evinde ölü bulunmuş. Eve giren hizmetçi kendisini yatağında yüz üstü ve çıplak vaziyette yatarken bulmuş ve herhangi bir hayat belirtisi görememiş. Ölüm nedeni ise aşırı dozda uyuşturucu. Otopsiye alınacak olan Ledger'ın kullandığı ilaçların ise yoğun iş temposundan dolayı tercih ettiği bilinen uyku hapları olduğu düşünülüyor. İsimlerini bilmediğim ilaçların yasal olduğu konusunda bilgi de edindim.
Mathilda isimli 2 yaşında bir kızı olan Ledger bilindik en önemli performansını 2005 yılında 3 Oscar birden kazanan Brokeback Mountain'de sergilemişti. Kendisi bu filmdeki rolüyle genç yaşta Oscar adayı bile olmuştu. Daha sonra geçtiğimiz yıl oynadığı ve Oscar adayı filmlerden olan I'm Not There'de de parlak bir grafik çizdi. 2008 yılında vizyona girmesi plânlanan iki filmde de başrol almaya hazırlanıyordu. Bunlardan biri kendisinin vefatı ile riske giren The Imaginarium of Doctor Parnassus. Bir diğeri ise çekimlerinin tamamlandığını görmeyi başardığı The Dark Knight. Hatırlayacağınız üzere birkaç yazı önce Batman Begins hakkında bir yazım vardı. O yazıda bahsetmiştim The Joker karakterini ne kadar çok beğendiğimden ve Jack Nicholson'dan sonra Ledger'ın Joker performansını nasıl taşıyacağını merak ettiğimden. Yaz ayları gelip de The Dark Knight'ı izlemek için sinema salonuna koştuğumuzda Heath Ledger'ı gördüğümüzde The Crow'u izlerken Brandon Lee'yi görünce hissetiğimiz titreme duygusu kaplayacak içimizi. Bu bir kanun mudur artık bilmiyorum ama dünyada kabul edilen bir görüş vardır. Kariyerinin zirvesinde olan genç yeteneklerin 28 yaşında iken hayata veda etmelerine dayanır bu görüş. Ülkemizde de kanıyı destekleyecek ve hatırlamak istemeyeceğimiz bir sürü örnek var. Ledger da maalesef ki bu kervana katıldı.
Daha birkaç gün önce Pazartesi Notları'nda değinmiştim ölümün ciddiyetine. CNN.com'da Heath Ledger'ın ölümü ilgili habere yazılan yorumlardan birini aşağıya olduğu gibi aktarıp, yazmaktan zerre keyif almadığım bu yazıyı sonlandırıyorum...

"I just can't believe it. He was so young and talented. His death really makes you realise life is too short. I wish his family a lot of strength and courage. I hope they find comfort in the fact that their loss is shared by the entire world."

CNN.com
NTVMSNBC

Hiç yorum yok: