31 Aralık 2007 Pazartesi

The Man From Earth

Dün gece bir film izleme fırsatım oldu. Bu öyle bir film ki çok düşük bütçeyle çok fazla şey ortaya koymuş. 2007 yapımı olan, tanıtımı için neredeyse hiçbir şey harcanmayan ama yakaladığı yüksek beğeni sayesinde adını duyuran The Man from Earth'den bahsediyorum. Sinema bilgisine güvendiğim arkadaşlarım ve Ekşi Sözlük'te hakkında okuduklarım beni direkt olarak IMDb'ye yönlendirdi. IMDb'de 6000'i aşkın kullanıcının oylaması sonucu 8,4 gibi bir ortalama elde etmiş olduğunu gördüm. Ardından kendimi tutamadım ve nedir ne değildir diyerek izlemeye koyuldum.
87 dakikalık bu filmin son derece ilginç bir konusu var. Çok fazla ayrıntıya girmek istemiyorum. Sadece bir gün biri karşınıza geçip "Ben 14000 yaşındayım" derse nasıl bir tepki vereceğinizi düşünün.
Film boyunca 8 insanı bir odada muhabbet ederken izliyoruz. Bu odadan başka bir mekan daha yok film boyunca. Yalnız bundan filmin sıkıcı olduğu kanısına varılmamalı. Aksine ben filmi izlerken 87 dakikanın nasıl geçtiğine bir anlam veremedim. Dar bütçeli yapımların da kaliteli olabileceğine tanıklık etmek istiyorsanız izleyin bu filmi derim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Iyi ve sevk bu yazı benim kolej atama bana çok yardımcı oldu. Bilgilerinizi olarak kadirşinaslık.