17 Aralık 2007 Pazartesi

I Know What You Did Last Summer

Orta okulda olmalıydım. Kuzenim ile her hafta sonu film izlemek için sınırlarımızı zorlayarak yaptığımız kamp günlerinden biri olmalıydı. Deli gibi korku filmi arıyorduk o sıralar. VCD satın almak için uğradığımız her mağazada o gece arka arkaya izleyebileceğimiz filmler arıyorduk. Bir süre sonra artık izlemediğimiz film kalmayınca mağaza sahibinden tavsiye istiyorduk. Böyle bir günde tanıştık Geçen Yaz Ne Yaptığını Biliyorum isimli filmle. İlk başta filmin adı bile bize garip gelmişti ama farklılık olsun diye verdik parayı ve aldık filmi. Beraberinde aldığımız diğer filmleri izledikten sonra gecenin ilerleyen saatlerine ulaştığımızı fark ettik. Yine de sona bıraktığımız bu filmi içten içe merak ettiğimiz için izlemeye karar verdik. Oturduk ve izledik.
Julie, Helen, Ray ve Barry okullarının düzenlediği mezuniyet balosunun ardından kendi başlarına eğlenmek için yola çıkarlar. Baloda tükettikleri içki yetmemiş, araba ile seyir halindeyken de içmeye devam etmişlerdir. Aldıkları haz had safhadayken Barry'nin arabası dördünün de göremediği bir gölgeye aniden çarparak yol kenarında durmak zorunda kalır. Dördü de olayın şokunu ve şaşkınlığını üzerlerinden atamazlar. Hepsinin önlerinde uzun bir hayat vardır. Başarılı bir geleceğe daha ilk adımı attıkları gün başlarına gelmiştir felaket. Yerde yatan bedende herhangi bir hayat belirtisi yoktur. Bu olayın gerçekleştiğini onlardan başka bilen ve gören de yoktur. Bir an önce bir karara varmak zorundadırlar. Planları dahilinde cesedi yok edecek ve bu sırrı mezara götüreceklerdir. Aradan tam bir yıl geçer. Biri onları ve yaptıklarını takip etmektedir. Olayın dört tanığına o gün birer mektup gönderilir. Her bir mektupta yazan tek cümle onları 1 yıl sonra bir araya getirir. Mektubu yazan her kimse, onların geçen yaz ne yaptıklarını çok iyi bilmektedir.
I Know What You Did Last Summer genelde televizyon yapımlarını yöneten yönetmen Jim Gillespie tarafından 1997 yılında çekilmiş. Oyuncu kadrosuna baktığımızda aşina olduğumuz isimleri görmek mümkün. Bunlardan biri Ghost Whisperer, Garfield serileri, The Tuxedo gibi yapımlardan bildiğimiz Jennifer Love Hewitt. Overrated filmlerde oynamayı çok sever bu abla. Kendisinin dışında yine her anlamda kalburüstü bir isim daha var bu filmde; Sarah Michelle Gellar. Kendisi ne güzeldir, ne seksidir, ne de rol yapabilir. Ancak Amerikalılar hep el üstünde tutat bu hatunu. Nedenini bilemiyorum. Bunun için Amerikalı olmak lâzım belki de. Her neyse, abidik filmlerden tanıyoruz kendisini.
Biz sinemada bu tür filmlere teen slasher diyoruz. Yani 1996 yılında Wes Craven tarafından başlatılan bir korku filmleri furyasına verilen isimdir bu. Daha açık olalım. Klişe korku filmlerinin altını çizer bu furya. Bir grup genç takılırlar, biri ölür (ki bu genelde şişman ve zenci olandır), devamı gelir, vs...
Nedenini bilmediğim halde o zamanlar çok sevdim ben bu filmi. Öyle ki eve gelen her misafir çocuğuna zorla izlettirdiğimi dahi hatırlarım. İçerdiği birçok klişeye rağmen o zamanlar çok özgün gelmişti bana. Sinema tarihinin en uzun isimli filmi olmaya aday olan bu yapımın ertesi sene devamının (evet, o filmin adı daha uzundu) çekildiğini öğrendiğimde çok da mutlu olmuştum. Uzun zamandır izlemedim filmi. Açıkçası son izlediğimde eski zevki alamamıştım. İtiraf edeyim kendi kendime "Ben bu filmi neden bu kadar büyütmüşüm?" diye sormayı da ihmal etmemiştim. Ancak bu filmden 10 sene sonra dahi aynı türdü üstüne koyan yok. İlk göz ağrım o benim. Güzeldir güzel.

Hiç yorum yok: