13 Ekim 2008 Pazartesi

Pazartesi Notları #47

  • http://www.dayankocaadam.com/
  • Merak ettiğim ve ciddi anlamda kafa yorduğum bir şey var benim. Küçük ve kimi zaman fazla kurcalanmaması gereken hususlara kafa takmak gibi bir cinsliğim vardır benim. Hemen bir örnekle açıklayayım. Mesela... Neden “Vazgeçtin mi?” demeyiz de birleşik “vazgeçmek” fiilini ikiye ayırarak “Vaz mı geçtin?” deriz? Ben bunu hep merak ederim.
  • Bir de “İnme inmesi” durumu var tabii. Hani, nasıl oluyorsa artık, birileri arada bir çıkıp “Ay şurama inme indi” derler ya, hah işte o hesap. Yahu bu rahatsızlık şeysinin adı inme olmuş diye, adını takiben inmesi mi gerekiyor? İnanın bana “İnme geldi” demeyi başardığınız zaman dünya çok daha yaşanılabilir bir yer olacak.
  • Odanızın tavanındaki hayvani ampulü yakmak yerine küçük bir masa lambanız olsun mesela. Bilgisayarınızı da o ışıkta kullanın, dersinizi de o ışıkta yapın... Her şeyinizi de o ışıkta yaparsanız üçte vakte kadar bir kısmet görünecek size. Evet!
  • Üç Hürel’in solistlerinden Feridun Hürel okulda hocam oldu, iyi mi? Creative Promotional Campaigns dersi kapsamında yaratıcılığın sınırlarını zorlamış reklamları göreceğiz, hep birlikte öğreneceğiz. Hep birlikte diyorum, çünkü beğendiklerim arasından çekeceğim kura sonucu Creativity köşesi bu reklamlarla süslenecek. Bilmem anlatabildim mi?
  • Ben 3 yaşımdan beri Farid Farjad dinliyorum!
  • Hatta ben Pazartesi Notları’nı Word’e alırken (kaleme almaktan geliyor, evet ben buldum) Farid Farjad, Aziza Mustafa Zadeh, John Surnam dinliyorum. Bu denli resmi müziklere bu denli lakayıklık yakışmıyor zannımca.
  • Bensiz bir Altın Portakal daha... Ulan hem de Kevin Spacey gelecekken oldu mu bu iş?
  • Film Ekimi’nin perdesi aralandı. Altın Portakal’dan ırak olan Film Ekimi’nden ırak olmamalıymış.
  • İnsanların günahını alıyorum ben son günlerde. Geçen hafta yaptığım seyahatte müzik çalarımı bilgisayar çantamın ön gözüne koymuştum. Eve geldiğinizde her şeyi boşaltıyorsunuz tabii. Aradan birkaç gün geçti ve ben müzik çalarımı bulamıyordum. Birisinin çantamdan yürüttüğünü düşündüm ve ağzıma gelen bedduayı ettim. Bunlar arasında en sevdiğim beddualardan “İnşallah elinde patlar” ve “Hayrını göreme e mi” de vardı. Dün evin içinde bulduktan sonra kaybettiğimi düşündüğüm şeyi, “Ben nasıl bir adamım?” adlı güzide soruyu yönelttim kendime. Evet!
  • T-Box’ların içinden çıkan 1 Cent’lere uyuz oluyorum ben. Vereceksen 1 Yeni Kuruş ver. Nedir yani 1 Cent?
  • Yenilmez Armada geri döndü bu hafta. Esra Şencebe, Işıl Alben, Tuğba Palazoğlu ve Augustus’a canım feda.
  • Ne kadar da çabuk unuttuk Hakkari’yi değil mi? Bir yenisi olana kadarız, peş para etmeziz...
  • Türkiye’nin sigaraya günlük 45 milyon 205 bin YTL ödediğini biliyor muydunuz?
  • Doğalgaza zam kapıda. Ne kadar güzel değil mi kış önü? Artık halk da hükümetin bol kepçeden dağıtacağı kömürlerle ısınır. Vallahi şu hükümet de olmasa... Evet, olmasa!
  • Microsoft Office adamı salak yerine koymuyor mu, benim böyle anlarda sinir katsayım 172 ile çarpılıyor. Evet! Mesela ben yeni cümleme küçük harfle başlamak istiyorum, ama akıllı Office ne yapıyor, düzeltiveriyor küçük harfi. İşte böyle anlarda ağzına sıçasım geliyor Office’nin afedersiniz. Ağzımı da bozdum tam oldu!
  • Facebook’ta “Ogün Samast Fun Club” ve “Vatanını Seven Ogün Samast, Leyla Zana’yı da Vursun” gibi gruplar varmış. Akılo fikiro demiyor muyuz hep!
  • Çocukken elimizdeki uçan balonlar avuçlarımızdan kaçıp giderdi. O anlarda balonumuzun gökyüzünde yavaştan kayboluşuna hüzünlenirdik. Bir başka açıdan baktığımızda ise özgürlük ile ilk tanışmamızdı o anlar. Bir kuşu kafesinden alıp açık pencereden dışarıya salmak gibi...
  • Okan Bayülgen’i özlemişim, ne yalan söyleyeyim! Yeni programın adına takmış olsam da, iyiydi be!
  • Türbanlı hanımefendiler için çok pratik bir çözüm buldum. Madem ki en büyük dertleri saçları, efendim örtmek yerine kökünden kestiriversinler onları. Dazlaklık daha da yakışacaktır. Eminim!
  • Aklıma daha fazlası gelmiyor. Baş başş!

4 yorum:

MOBIUS dedi ki...

2 sualim olacak,
ilki; Filmekimi'ne bilet bulamadın mı?
Diğeri; T-Box'ın hangi ürünlerini kullanıyorsun?

Bir de basacağım bir gün sizin okulu, ne bu kardeşim hocalara bak yahu!

bilog dedi ki...

film ekimine yaklaşık 5gün önce bilet kalmadıgını ögrendim. yani hala almadıysan, boşver. holivud filmleri var :)

Anıl dedi ki...

Onlar (2) kendilerini biliyor;

"gözlük takan msn imgesi"

Adsız dedi ki...

''Ben 3 yaşımdan beri Farid Farjad dinliyorum!''

vay be çok kıskandım..:) 20 yıllık bi kaybım var.