16 Mart 2009 Pazartesi

Pazartesi Notları #66

  • İnsanlar ismimi anlamadığında asabım bozuluyor. Yahu anlaşılamayacak bir yanı da yok ki. “Anıl” diyorum, başka yerlerinden anlıyorlar. Genelde Onur oluyor bu. Geçenlerde Starbucks’ta ismimi söyledim bekliyorum kahvemi. Eleman “Onur beeey” diye bağırıyor. Kimse hareket etmiyor. Sonra siparişi alan bağırıyor oradan “Beyefendi sizinki çıktı” diye. “Benim adım Onur değil. İki saattir Onur diyorsunuz. Nereden bilebilirim?” diyorum ve kayışı koparıyorum.
  • Çalmayı en çok istediğim, “Keşke” dediğim, müzik aleti mızıkadır. Öyle böyle değil…
  • Yaşadığı bir hayal kırıklığının ardından “Olsun ama, benim canım sağ olsun” diyen adamın hastasıyım.
  • Bankaların çıkardığı çocuk dergileri vardı bir zamanlar. Ben henüz ilkokulun yollarını arşınlıyordum. Her ayın ilk günü bir grup velet banka şubelerinin yolunu tutardık. Bankalarla ilk o vakitler tanıştık zaten. Fakat nedendir bilinmez her zaman o döner kapının ardı korkutucu gelirdi bize. Kimse kapıdan içeri girip dergileri istemeye cesaret edemezdi. Her ay bir kişi üstlenirdi bu görevi. Bir önceki ay bu kutsal görevi yüklenmiş şahsa gözler yeniden çevrildiğinde şöyle bir cevap alınırdı: “Ben geçen ay istedim oğlum, bana ne!”
  • Duman’ın yeni albümü fevkaladenin de fevkinde olmuş. Özellikle bir “Senden Daha Güzel” var ki dinledikçe dinleyesi geliyor insanın.
  • TÜBİTAK’ın Bilim ve Teknik dergisinde yaşanan sansasyonun etkileri şöyle duradursun, şimdiye kadar hangi dogmanın dayattıkları bilim karşısında çaresiz kalmadı ki. Ne olursa olsun, Türkiye’nin bilim çağında bilime bakışını açığa çıkarması bakımından önemliydi bu olay. Hani bir fıkra var ya, bilmem kaç yıl sonra dünyanın sahibi Türkler olacak, çünkü geriye kalan bütün milletler uzaya çıkacak diye. Artık bir ütopya olduğuna inanmıyorum bunun. Hepimiz maymunuz ulan, var mı? Bak, çok sinirlendim yine…
  • Yurdum insanının işinin gücünün olmadığının kanıtı, aha da burada: http://www.perkotek.com.tr/wc.htm
  • Yaklaşık bir haftadır nefes darlığı çekiyorum. Başım da dönmeye başladı iki gündür. Hakkımda hayırlısı…

Hiç yorum yok: