2 Mart 2009 Pazartesi

Pazartesi Notları #64

  • Tuna Kiremitçi'nin son kitabı Küçüğe Bir Dondurma bir hayli hoş olmuş. Giderek irtifa kaybeden Türk edebiyatında sivrilen ender isimlerden biri Tuna Kiremitçi. Ben bugün bunu öğrendim.
  • NTV Tarih'ten sonra şimdi bir de NTV Bilim çıkmış. İncelemek lazım kanımca.
  • Tribünde "Sabriiii, sana ettiğim bütün küfürler bana girsin" diye bağırdığımda ve etrafımdakiler sırıtarak suratıma baktığında skor tabelası 90'ıncı dakikayı işaret ediyordu.
  • Çok büyük bir iş yaptım sanırım. Kolayı bıraktım. Umarım her pazartesi yeniden başlayan perhizlere dönmez benimkisi...
  • Söz Fato'da adlı bir felaket vardı, hatırladınız mı? Bunun jeneriğinde Fatma Girik apartmanın bilmem kaçıncı katından aşağıya atlardı. Branda gerseler ben de atlarım yani, ne var bunda?
  • Şebnem Şafer (Evet, Şafer) hanım kızımız iki yıl evvel demokratlığa adım attığı için Demokrat Parti'ye üye olduğunu söylemiş. Elinde raporla gezmeye benzemiyor tabii bu iş.
  • Türk milleti kadar soru sormaktan korkan başka bir millet daha yoktur şu yeryüzünde. İddia ediyorum... Mesela ders sırasında bir şeyi anlamadınız, soruyor musunuz hocanıza "Ben anlamadım" diye. "Soruyorum" diyorsanız, kusuruma bakmayın ama yalan söylüyorsunuz. Bu neden kaynaklanıyor, hemen onu da söyleyeyim. Çocukken meraklı olur veletler. Annesine gider "Şu ne" diye sorar. Anne ütü yapmaktadır ve babaya paslar. Baba gazete okumaktadır ve dedeye paslar. Dede televizyon izlemektedir falan filan. Geleceğim nokta şudur ki çocuk daha o yaşta pes eder. Evet, aynen böyle. Alkışlar bana!
  • Gümüşhane'de bir ilkokulun duvarına Recep Tayyip Erdoğan'ın sözleri yazılmış. Hangisi acaba, "Ananı da al git" mi, yoksa "Van minüt" mü?
  • İstanbul'da olduğunuzu ne zaman anlıyorsunuz biliyor musunuz, vapurdayken. Hele bir de kulağınızda Yansımalar çalıyorsa çıstak çıstak...
  • Aykut Küçükkaya'nın Cumhuriyet Kitapları'ndan çıkan Yüzyılın Yolsuzluk Oyunu adlı kitabının kapağı muhteşem. Sadece kapağıyla bile sattırır kendini bu kitap.
  • Ne zaman güne merhaba dediğimde güneş çoktan dağların ardında kayboldu, işte ben o vakit bu vakittir hafta sonları bile uyanmak için alarm kurar oldum. Kış uykusuna yatıyorum mübarek!
  • Kaç defa söyleyeceğim daha! Vatanım için tabii ki biriyle yatarım. Yukarıdaki maddeden de anladığınız üzere sürekli yatıyorum zaten. Vatan için de yatarız anasını satayım.
  • Her gün 2355 tane e-posta geliyor. Hayranlarım çok fazla. Hepsine cevap vermek istiyorum ama malum hatlarım çok yoğun şu günlerde.
  • Fark ettim ki uzun zamandır su içmiyormuşum. Birkaç gündür su içmeye başladım. Özlemişim lan! Yanımdan eksik etmiyorum vallahi.

Hiç yorum yok: