24 Kasım 2007 Cumartesi

Ülkü Adatepe Hakkında

Ülkü Adatepe'nin Dolmabahçe'yle tanışması biraz tesadüftür. Mustafa Kemal kendisine delicesine aşık olan Fikriye hanımın aslında bir muamma olan intiharından oldukça etkilenmiştir. Aslında sadece bununla kalmamış Latife hanımla olan evliliği de tam bir fiyaskoyla sonuçlanmıştır. Bu yüzden Mustafa Kemal'in evlatlık edindiği çocukların çoğu kızdır. Ulu önderin hayatı boyunca düştüğü tek yanılgı kadınlar yüzünden olmuştur. Bu da daima kendisini kadınlara duygusal kılmıştır.
Ülkü Adatepe dedik. Annesi oturduğu semtte çok sevilen bir kadındır. Bir gün aniden ortadan kaybolur. Herkes kendisini öldü sanırken o bir gün Dolmabahçe Sarayı'nın kapısını çalar. Ata'ya haber verilir. Acınası haldeki bir kadın kendisini görmek istiyordur. Ata kabul eder hemen. Karşısında gördüğü kadının güçsüz hali Mustafa Kemal'i son derece etkiler. Artık sarayın hizmetçilerinden biri olmuştur genç kadın. Zaman geçtikçe kadının geçmişi hakkında bilgi sahibi de olunur tabii. Hatta henüz 1 yaşına bile basmamış bir kız çocuğu olduğunu öğrenir Atatürk. Küçük kızı çok sever Mustafa Kemal ve hemen evlat edinir. Ufaklığın, Mustafa Kemal'in yeni kızının adı Ülkü'dür.
Atatürk'ün 'Küçük Ülkü'sü şimdi 75 yaşında. Kendisi şu an hayatta olan Ata'yı görmüş, hissetmiş tek isim belki de.
Ben oldum olası sevmem bu kadını. Hiçbir zaman Mustafa Kemal'e layık olduğu düşünmedim. Mustafa Kemal'e yakışacak hareketlerde bulunduğunu görmedim. Ne zaman ekranda kendisini görsem ya da gazetede bir haberini okusam sinirlenirim. Bu hanım daima balolara davet edildiğini, konsolosluklara çağrıldığını söyler. Bu yüzden aldığı maaş da kendisine bir türlü yetmiyormuş. Peki Ülkü hanıma verilen aylık ne kadar? Her ay ne kadar para giriyor cüzdanına? Ben söyleyeyim; 5000 YTL. Bu para kendisine yetmiyormuş. Çünkü bir kere taksiye binmesi bile en az 30 YTL tutuyormuş. Maaşına zam yapılmayacaksa devlet kendisine özel bir araç tahsis etmeliymiş. Üzülmemek elde değil gerçekten. Sormak lazım Ülkü hanıma "Sorması ayıp siz Atatürk'e yakışır bir evlat olmak için ne yaptınız?" diye. Verecek bir cevabı olmadığını adım gibi biliyorum. Küçüklüğünden beri tabirimi mazur görün ama cepten yememiş midir bu hanım? Mustafa Kemal'e layık olmak için okul mu bitirmiştir, yoksa ülkesine hizmet edebilecek önemli bir rol mü oynamıştır? Sadece konuşmayı bilir o. Sadece "Atatürk bana şunlardan bahsetti" der devrimler için. Atatürk'ün devrimleri balolara, konsolosluklara gitmekten ibaretti de biz mi hatırlamıyoruz acaba? Kendisine her ay düzenli olarak 5000 YTL maaş veren Mustafa Kemal'in partisini an itibariyle iktidarda bulunan partinin liderine şikayet etmemiş midir? Yazıktır, günahtır. İnsanlar asgari ücretle bir ay boyunca 4 kişilik bir aileyi doyurmaya çalışırken bu hanım aldığı paradan şikayet edeceğine hep sözünü ettiği Atatürk devrimlerine sahip çıksın biraz. Hiç olmazsa elindeki parayı balolara gitmek için değil devlet kurumlarına bağış yapmak için kullansın. En azından o devrimlere bu şekilde sahip çıksın.
Hiçbir şeye üzülmem bu kadının ulu önder Mustafa Kemal Atatürk'ün manevi kızına yakışmayacak hareketlerde bulunduğunu gördüğüme üzüldüğüm kadar. İşte bu yüzden kendisi benim için bir hanımefendi değil, sadece bir hanımdır.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu HANIM için düşündüklerimi bu kadar güzel özetlediğiniz için teşekür etmek istiyorum. Ne bir okul bitirmiş, nede ülkesi için bir yararı dokunmuş bir insan kendisi,ordan oraya gezmekle Atatürk'ün manevi kızı olunmuyor, diğer manevi kızlarının hayatlarını okuyunca her birinin okul bitirdiğini,birinin profesör olduğunu biri zaten herkezin bildiği Sabiha Gökçen, onlar kalkıp ta Atatürkün adını anarak menfaat sağlamadılar kendilerine, bu HAMINa ne oluyor ben şahsen anlayamıyorum.Atatürkün onun için yaptıklarını okuyunca inanın ki ben utanıyorum yazıklar olsun diyorum,mezarda kemikleri sızlıyordur :(

Adsız dedi ki...

ben onun yanında kalan ve yanında çocuguna bakan genç bir kızdım ben onun ne kadar yokluk içinde kıvrandıgını çok iyi bilirdim olmayan paranın neresini harcasın ülkü hanımefendi en güzel gençlik çaglarını yokluk içinde geçirmiştir ve o halide onu çok yıpratmıştır ve ben buna çok üzülüyordum genç bir çocuk oldugum halde yinede çok üzülüp agladıgımı hiç unutmuyorum ülkü hanım o kadar temiz kalpli ve hanımefendiydi ki ona böle bu yorumları yapmayı çok çok haksız buluyorum onun hakkında böle yorumlar yapmanıza karşı çıkıyorum... onu o hale getirenler utansın iş bankasını yiyenler utansın ve ATATÜRKÇÜYÜM diyenler utansın birazcıkta bu saygı deger hanımefendiye saygı göstersinler ve temiz bir hatıra olarak kalmasını gönülden arz ediyorum...

Adsız dedi ki...

ülkü adatepe öldümü ya bir yerde 75. yaşını kutladı yazıyordu.bu onun öldüğünü gösterez ama merak ettim

Anıl dedi ki...

Hayır, kendisi yaşıyor. Hem de krallar gibi...

Adsız dedi ki...

siz ne biçi insanlarsımız ülkü hanımefendi hakkında böyle şeyler yazmaya utanmıyor musunuz o hiç bir zaman ULU ÖNDER ATATÜRKÜN adını kullanarak kendini bir yerlerde göstererek menfaat yapmadı ATATÜRK öldükten sonra tüm mirasını kurumlara bıraktı ÜLKÜ HANIMEFENDİYE ise devlet maaşı bıraktı çok zor şartlarda geçindiği için öğrenimini yarıda bırakmak zorunda kaldı eğer ATATÜRKÜN adını kullanarak bir yerlere gelseydi bugün çok daha rahat yaşardı

Adsız dedi ki...

SENİ ÇOK SEVİYORUZ PAŞAM SEN RAHAT UYU SENİ SEVENLERİNLE BİZ SENİN İZİNDEYİZ

Adsız dedi ki...

Ülkü hanımefendiyi çok seviyorum o bize Atamızın emaneti. Ülkü hanımefendiyle tanışmayı onu görmeyi o kadar çok isterimki İnşallah birgün o da olur. sen rahat uyu Atam bu yurdu sözde dincilere bırakmayacağız ve senin gibi hem çağdaş hem dinini seven hemde geleneklerine bağlı bir insan olacağız ve lütfen yorum yazanlarda ne yazdıklarını kulakları duyupta yazsınlar çünkü Ülkü Adatepe bunların hiç birini haketmiyor. ATAM İZİNDEYİZ