25 Mayıs 2009 Pazartesi

Pazartesi Notları #76

  • İstanbul Kadıköy Bahariye’de bulunan ve Nazım Hikmet Kültür Merkezi olarak hizmet veren tarihi bina bundan böyle Nazım Hikmet Akademisi olarak faaliyet gösterecekmiş. Müzik, edebiyat, sinema ve sosyal bilimler alanında eğitim verecek isimler arasında Erkan Oğur, Tahsin Yücel ve Yeşim Ustaoğlu gibi isimler yer alacakmış. Alâ alâ…
  • Bir Cannes Film Festivali daha sona erdi. Ken Loach’ın “Looking for Eric” ve Lars von Trier’in “Antichrist”i şiddetle tavsiye edilir. Bu cümledeki şiddet kelimesi elbette ki mecazdı.
  • Penguen’in geçen haftaki kapağı harikulade değil miydi?
  • Eskişehir Milli Eğitim Müdürü İbrahim Ceylan çocukların okul çantalarında Spider Man, Batman, Superman, Spongebob ve daha birçok süper kahramanın yer almasına fena halde içerlemiş ve şu tarihi açıklamayı yapmış: “Okul çantalarında, kalem kutularında, formalarda yabancı karakterler yerine milli kahramanlarımız kullanılmalı.” Ben Tayyip Erdoğan’ı görmek istiyorum okul çantalarımızda. Milli kahramansa milli kahraman, Davos Fatihi’yse Davos Fatihi… Var mı daha ötesi!
  • En öfkeli halk İngilizlermiş. Biliyordum bende İngiliz kanı olduğunu.
  • Forhot Güzel sizce de Türkiye’nin uzun zamandır beklediği yeni Ajdar olamaz mı?
  • Pişen çorbanın içine bir tutam tuz atıp da “Çorbada tuzum olsun” demek bitmesin mi yani?
  • Hayatta en nefret ettiğim bir şey varsa o da güzel kulübüm Galatasaray’ın adının “Gağassaray” olarak telaffuz edilmesidir. Bu kadar mı zor bunu söylemek! Hele hele Mehmet Ali Birand… Yatacak yeri yok.
  • İstiridye Çocuğun Hüzünlü Ölümü ve Diğer Öyküler… Tim Burton yakında filme de çeker bunu.
  • Seyit Ali Aral’ın ne kadar iğrenç bir ağız tadı var öyle.

2 yorum:

sinem dedi ki...

valla şansal dururken biranda pek laf düşmez bu konuda. o direk kaaaassaray diyo çünkü :D

bilog dedi ki...

Tezimi teslim ettikten sonra yeniden okumaya başladım seni. Artık okul bitiyor cümlelerine canım sıkılmıyor :)

Eskişehir Milli Eğitim Müdürü az biraz doğru konuşmuş. Ama bir gerçeği atlamış. Bizim milli kahramanlarımız yok, olanlar için de herhangi bir görsel baskıydı, üründü, kıyafetti, hedehödöydü hiçbir organize durum yok. Keloglan için suluk üretildi de ben mi kullanmadım? Yapsalardı yeminlen alırdım.

Hem Batman, Spider Man falan bazı ülkelerin milli kahramanı mı ulan? Milli kahraman ne demek?