7 Mayıs 2009 Perşembe

The Hunt For Gollum

2003 Aralık ayında Return of the King'i izledikten sonra büyük bir boşluğa düşmüştüm. Evet buna ilk defa değinmiyorum ve belki de anlata anlata gına getirdim. Olabilir. Söz konusu LOTR ise gerisi teferruattır, falan filan...
Neyse... Geçtiğimiz yıl müjdeli haberi almıştık. The Lord of the Rings üçlemesinin ardından hikayenin öncesinin konu alındığı The Hobbit'in de beyaz perdeye uyarlanacağının müjdesini vermişti Peter Jackson ve Guillermo Del Toro. Heyecanımın haddi hesabı yoktu tabii ama 2012'ye gelene dek de yığınla gün vardı önümde. Kitabı tekrar tekrar okumak ya da üçlemeyi artık bilmemkaçıncı kez izlemek bir yana da, yeni bir şeyler görmek içindi tüm sabırsızlığım. Nihayet birkaç ay evvel ben ve benim gibilerin sesini duyan bir amatör ekip çıktı. 3000 Dolarlık bütçeleri ile 40 dakikalık bir kısa film çekeceklerini, 3 Mayıs 2009 tarihinde de Dailymotion üzerinden filmin gösterimini yapacaklarını açıklamışlardı. The Hunt for Gollum isimli filmin hikâyesi The Hobbit'ten sonrasını ve The Lord of the Rings'ten öncesini ele alıyordu. Tek Yüzük'ün Shirelı Bilbo Baggins tarafından ele geçirilmesinin ardından Yolgezer'in Gollum'un peşine düşüşünü 40 dakikaya sığdırmayı başarmış bir yapım bu. Orta Dünya'nın kaderini henüz yolunda başında tayin etme görevi Gandalf tarafından Aragorn'a verilmiştir. Bundan sonra Aragorn'u Gollum'u tayflardan önce bulmak için yollara düşmüş halde görürüz.
Evet, amatör bir grup tarafından çekildi The Hunt for Gollum. Zaten filmin aylar evvel yayınlanan fragmanlarında da bu belirtilmişti. "A film made by fans for fans" sözünden bunu anlamak mümkündü. Filmi izledikten sonra söyleyebiliyorum ki çok kaliteli bir iş çıkarmış abiler. Elceğizleri dert görmesin. Kanımca Tolkien'in dünyasındaki karanlık atmosferi Jackson'dan bile iyi yansıtmışlar. Bunu isteyerek mi yaptılar bilemiyorum ama amatör bir yapım olmasının bundaki payı son derece büyük diye düşünüyorum. Zira eldeki son derece düşük bütçeyi nereye harcayacağını şaşırır insan. Makyajlar, efektler, karakterlerin dünyası... Yapılan iş saygıyı hak ediyor, kesinlikle. The Hobbit'i heyecanla bekleyen bünyelerin de ağzına bir kaşık bal sürmeden edemiyor bu yapım.
Filmi izlemek isteyenleri şöyle alalım o halde:

http://thehuntforgollum.s3.amazonaws.com/index.html

Hiç yorum yok: