16 Şubat 2009 Pazartesi

Bilgisayardan Anlamayan Adama Yardımcı Olmak

Efendim niyetim kimseyi kırmak değildir ve hatta şuradakini buraya koymak hiç değildir. Ancak günüm geçmiyor ki sinirimi tepeme çıkaracak birileri bir anda ortaya çıkmasın. Malumunuz devir teknoloji devri. Mesela okulda bir hocamız var. Reklam derslerine girer kendisi. İddiasına göre şimdiye dek ne cep telefonu kullanmıştır ne de bilgisayar. Kullanmak lazım teknolojinin nimetlerini. Hocam hakkında birkaç söz söylerdim ama neticede kendi tercihi. "Ben böyle yaşamak istiyorum" diyen adama siz ne diyebilirsiniz ki? Dedim ya bu hocanın kendi tercihi ve ben ağzımı açamadım. Fakat yukarıdan sürekli malzeme yağıyor bu aralar. Birkaç saat evvel MSN Messenger adı verilen hizmet sayesinde bir arkadaşım ile sohbete başladık. Söz konusu arkadaşımın teknoloji özürlü olduğundan bihaber değildim tabii ki ancak bu kadarını da beklemiyordum şahsen. Lafı daha fazla uzatmadan ve sevgili arkadaşımın ismini de vermeden olaya girelim:

Ş: nbr
Anıl: iyidir Ş. seni sormalı
Ş: ben de iyiyim ya sağol
Ş: ya şu bloğa yazıyı nasıl yazıyorduk unuttum ben onu ya
Anıl: http://www.blogger.com/ 'a giriyorsun
Ş: tamam acıyorum da
Anıl: eee
Ş: sayfas karsıma gelince yazıyı nerden yazıyoduk
Anıl: yeni kayıt'a basacaksın
Anıl: oldu mu?
Ş: one minut
Anıl: ekskuz mi
Ş: :D
Anıl: :)
Ş: abi şifremi kabul etmedi ya
Anıl: yanlış giriyorsun demek ki. kabul eder yoksa, neden etmesin?
Ş: tamam oldu
Anıl: interneti yaptırdın herhalde
Ş: ne yazıcam onu da bilmiyorum da
Ş: ha evet
Anıl: iyi artık yazarsın bir şeyler bundan sonra

--------------VE OLAYA GİRİLİR-----------------

Ş: şu yamamyı nasıl yapıyoruz
Anıl: yamamyı ne demek lan?
Ş: yamayı yazcaktım fm
Anıl: ha!
Anıl: dur bakayım ben bi' ona
Anıl: http://www.turkceyamam.com/oyun-tr-yama/fm-2009-tr.html
Anıl: buradan indirebilirsin
Ş: naıl yapcam
Anıl: yamayı indir yazıyor orada
Anıl: ona tıklayacaksın
Ş: ok
Ş: burdan neyi secicem
Anıl: free'ye tıkla, geri sayımın bitmesini bekle
Ş: olmadı öyle bişey, free diye bir şey de yok
Anıl: abi "free user" yazıyor ibrenin altında
Ş: tamam
Anıl: gerisayım bitince
Anıl: orada mavi bir buton görülecek
Anıl: ona tıklarsan indirme işlemi başlar
Ş: dovnland yazıyor
Anıl: tıkla işte o dediğine
Ş: ok ücretsiz di mi bu
Anıl: hı hı!
Ş: ac mı dicem kaydet mi
Anıl: kaydet
Anıl: istersen aç de fark etmez
Ş: kaydetmeye baladı
Ş: yükleme tamamlandı napcam
Anıl: ateşle o zaman, tey allaam!
Ş: ne?
Anıl: indirdiğin şeyi aç diyorum
Ş: klasörü ac mı dicem ac mı
Anıl: o ne demek olm, çift yıkla işte
Ş: burda bir kutu var
Anıl: ne kutusu
Ş: ac klasörü ac kapat yazıyor
Anıl: abi sen inen şeye iki defa tıkladın mı
Ş: hayır
Anıl: tıkla işte
Ş: ok
Ş: evet?
Anıl: açıldı mı?
Ş: oyun mu
Anıl: of abi ya, indirdiğin şey açıldı mı
Anıl: içinde fm2009yama diye bir dosya olması gerek
Ş: yok ama
Anıl: abi olması gerek
Anıl: yanlış açtın demek ki
Anıl: ben de görmeden anlatamıyorum ki
Ş: adobe reader could not open yazıyor
Anıl: abi sağ tıklasana o indirğin şeye
Anıl: birlikte aç yap
Ş: yine aynısı çıktı ok var ona basayım
Anıl: ne oku?
Ş: okey yani
Anıl: şu an ağlıyorum biliyor musun?
Ş: simdi bi sayfa acıldı
Anıl: abi sağ tıklayıp birlikte aç'a bastın mı
Ş: evet
Anıl: oralarda bir yerlede winzip
Anıl: ya da
Anıl: winrar gibi bir ibare görüyor musun
Anıl: yoksa yükleyemezsin yamayı
Ş: yok
Anıl: abi winrar indirmen gerek o vakit
Ş: nasıl
Anıl: http://www.inndir.com/program.php?id=4089
Anıl: buradan indirip önce winrar'ı kur
Ş: napcam
Anıl: abi yazıyor orada işte
Anıl: programı indir'e tıklayacasın
Ş: tamam
Ş: internet yükliyemiyor dedi
Anıl: bilemiyorum artık!
Ş: bidaha yaptım program indiriliyor diyor
Anıl: iniyor mu peki
Ş: bilmem
Anıl: püff!
Ş: dur iniyor
Ş: şimdi çalıstırmı ac mı dicem
Anıl: çalıştır'a tıkla
Ş: tamam yüklendi
Ş: eee
Anıl: yükledin mi programı?
Ş: evet
Anıl: eminsin yani :)
Anıl: bilgisayara indirmenden bahsetmiyorum
Ş: evet lan!
Anıl: inen dosyayı yükledin mi bilgisayara?
Ş: şimdi onu actım
Anıl: sonuç?
Ş: içinde fm 2009 turkce yazıyor
Anıl: ağlamak istiyorum
Anıl: sonunda!
Anıl: hah işte
Anıl: şimdi o fm2009 dosyasına tıkla ve yamayı yükle
Ş: yükledim
Ş: :D
Anıl: ta daaaa
Anıl: oyuna gir bakalım şimdi
Ş: ok ama girersem bir daha çıkmayabilirim
Anıl: ne demek!
Ş: olmazsa bekle, tekrar söylerim ben sana.
Anıl: tabii tabii
Anıl: ne zaman istersen
Anıl: 7/24
Anıl: olursa yani bir sorun
Anıl: çekinme, hiiiiç çekinme!
Ş: :)

-----------------------------------------------

NOT: Arkadaşın adını vermedim yukarıda söylediğim gibi, hani olur da yolu buralara düşerse diye... Hoş, Vodafone reklamında bilgisayar kullanan anneden pek de bir farkı yok kendisinin. Bu kabiliyetle Kültür Sepeti'ne istese de ulaşması güç görünüyor. İşin daha da komik ve zatım için korkunç yanı ne biliyor musunuz? Söyleyeyim... Bu adam bir de blog alemine girmeye çalışıyor. Olur da atılırsa bu işe olan bana olacak sanki!

Hiç yorum yok: